Followers

Wednesday, July 18, 2018

Carotomax - Vitamin Untuk Mata


Dalam Shaklee, kita mempunyai satu supplement yang sesuai untuk memperbaiki masalah penglihatan, Caratomax namanya.


Satu botol mengandungi 30 kapsul


Caratomax ini tergolong dalam supplement tinggi antioksidan, yang bermaksud walaupun ia sesuai untuk mereka yang menghadapi masalah penglihatan, ia juga sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah berkaitan kulit (kulit kering, jerawat, scabies, akne dan lain-lain), untuk tingkatkan sistem imunisasi badan (sesuai untuk mereka yang batuk dan selsema), untuk perkembangan yang sihat (menguatkan tulang, rambut, kulit, gigi, gusi) kerana kandungan antioksidannya yang tinggi.


Dengan kehadiran vitamin A @ Carotomax, ia dapat membantu meningkatkan kesihatan tisu kulit dan membran mukus badan kita yang mana kedua-duanya merupakan lapisan awal pertahanan badan daripada jangkitan penyakit.


Selain daripada itu, vitamin A juga membantu dalam pembentukan sel darah putih yang turut membantu memberi pertahanan dalam badan dari jangkitan sebarang penyakit yang tidak diingini.



Carotomax berfungsi untuk meningkatkan penglihatan melalui 2 cara berikut :


1) Ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap.


2) Ia membantu mengatasi masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophtalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan masalah gegelung hitam di mata.



Mengapa Anda Harus Pilih Carotomax?

Ini adalah kerana ia mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk fungsi mata yang sihat, kulit dan membran mukosa.


Fitokimia tersebut adalah :

Sumber fitokimia


Alpha Carotene
- Untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalang penuaan penglihatan.


Beta Carotene
- Memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka
- Mempertingkatkan sistem imun dan mengawal radikal bebas


Lycopene
- Bersifat antioksidan
- Menghalang penuaan organ


Astaxanthin
- Melindungi kerosakan oksidasi kolestrol LDL


Lutein
- Menyekat katarak dan glaukoma


Zeaxanthin
- Melindungi mata
- Mengawal radikal bebas



Awas!!! Vitamin A Tidak Boleh Diambil :


1) Secara Berlebihan

Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati. Namun begitu, Carotomax Shaklee adalah berbeza dari yang lain kerana ia adalah dalam bentuk pre-kursor, yang mana hanya akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja).


2) Oleh Ibu Mengandung

Pengambilan vitamin A yang berlebihan terutamanya ketika tempoh trimester pertama kehamilan, boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuklah kecacatan jantung dan sistem saraf.


Vitamin A sebenarnya boleh didapati daripada sumber makanan semulajadi seperti telur, lobak merah, sayurna berdaun hijau dan lain-lain. Namun sekiranya anda tidak dapat memenuhi keperluan vitamin A melalui sumber semulajadi, pengambilan supplement amatlah digalakkan.


Pengambilan 1 biji sehari sudah mencukupi untuk pemeliharaan kesihatan mata, namun jika anda mempunyai mata yang sensitif, mata kering, jenis menghadap skrin komputer lama-lama sampai berair mata, pedih, mata rasa letih dan lesu, boleh ambil sebanyak 2 biji sehari.

Dapat semua ni hanya melalui pengambilan 1 hidangan Carotomax. 
Best kan?


Macam Uni, pakai spek dan power mata ni dalam 200-250. Cuma beberapa bulan sebelum ini, mata Uni rasa kering dan rasa macam ada sesuatu di dalam mata, tak selesa sungguh rasanya.


Nak buat kerja tak boleh, nak tengok tv tak boleh, nak membaca buku dan menghadap skrin komputer pun lagi tak boleh. Time nak tidur, berkelip-kelip mata ni dan bila pejam mata, rasa pedih.


Uni terus berkejar ke farmasi beli Eye Glo (titis mata) sebab Uni ingatkan mata Uni ni penat. Maklumlah, kerja memang menghadap skrin setiap hari. Tapi tiada perubahan selepas mengambil Eye Glo.


Uni terus dapatkan Carotomax dan ambil 1 biji sehari, dalam masa 3-4 hari, mata terus rasa terang clear sangat-sangat walaupun tanpa pakai spek mata. Masalah mata kering dan rasa macam ada benda dalam mata tu pun, dah takde dah. Alhamdulillah, seronok sangat-sangat :)


Nampak tak kat sini betapa pentingnya mata kita. Hargailah mata kita kerana tanpa penglihatan yang baik, terasa sukarnya kehidupan kita kan. Hanya yang mengalami lebih mengetahui.



Jom kita baca bersama perkongsian mereka yang sudah mencuba Carotomax.


Rabun? Sekarang lebih clear!




Power mata menurun untuk kedua-dua mata!




Sakit selepas operation katarak, now no more!




Power mata dan silau berkurangan


Apapun supplement untuk mata yang anda pilih, pastikan ianya Selamat, Berkesan dan Semulajadi dan Carotomax Shaklee memenuhi kesemua itu.

Nak cuba Carotomax hari ini? Jangan malu jangan segan boleh hubungi Uni untuk info lanjut :)


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

***********************************************************************

Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee ataupun ingin mendaftar sebagai ahli
untuk lebih penjimatan? Jangan malu jangan segan boleh terus hubungi Uni :)

|| Siti Munirah ||
Whatsapp : +60187669798
COD Johor di :
Bandar Seri Alam, Taman Rinting, Pasir Gudang & area berdekatan

POS : Seluruh Malaysia setiap hari


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Ahli Shaklee Dengan Saya dan Mula Jana Pendapatan Dari Rumah Hari Ini :)




Like Page Superb Vitamin For Life :)